Start > O nas > Program > Programy zajęć > Angielski dla dzieci
Zajęcia 2 x w tygodniu po 60 min.
Stopień I
Gramatyka
- Czasownik ‘have got’
- Czasownik ‘to be’ twierdzenia i pytania
- Czas Present Continuous (verb+ing) Pytania z użyciem ‘How many’ i ‘How much’ Czasownik ‘to be’ – formy skrócone
- Czas Present Simple
- Pytania szczegółowe w czasie Present Continuous (What are they doing?) Czasownik like + infinitive
- Przyimki behind, between,in, in front of, next to, on, under
- Pytania szczegółowe z użyciem who/what/where?
- Konstrukcja there is/there are
- Przymiotniki dzierżawcze my, your, his, her
- Przedimek nieokreślony a/an
- Użycie czasownika ‘like’ i ‘want’
- Użycie ‘some’
- Krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple ( Yes I do/ No, I don’t)
- Pytania grzecznościowe
- Can – wprowadzenie, zdania twierdzące Pozycja przymiotnika w zdaniu
- Be (is/are) + przymiotnik
- Was/wer
Słownictwo
- Liczebniki główne
- Kolory
- Przedmioty szkolne
- Czynności wykonywane w klasie
- Sposoby spędzania wolnego czasu
- Gry i zabawy w czasie wolnym
- Nazwy przedmiotów składających się na sprzęt sportowy
- Ulubione gry, zabawy i sposoby spędzania wolnego czasu
- Określanie położenia przedmiotów względem siebie
- Członkowie rodziny
- Nazwy pokoi w domu
- Nazwy podstawowych sprzętów domowych i mebli
- Opisywanie rodziny i domu
- Nazwy budynków i sklepów
- Nazwy sklepów i produktów nich dostępnych
- Opisywanie położenia sklepów i budynków względem siebie
- Opisywanie sklepów i produktów nich dostępnych
- Zawody
- Czynności wykonywane przez pracowników różnych zawodów Opisywanie członków rodziny w odniesieniu do zawodów, jakie wykonują
- Codzienne czynności
- Pory dnia (morning, afternoon, evening, night)
- Odczytywanie godziny z zegarka
- Podstawowe czynności wykonywane w ciągu dnia
- Nazwy produktów spożywczych i potraw
- Podział produktów spożywczych na grupy vegetables, fruits, snacks, desserts, meat etc)
- Wyrażanie preferencji żywieniowych Zwierzęta
- Zwierzęta żyjące w zoo
- Gatunki zwierząt
- Części ciała
- Przymiotniki służące do opisywania zwierząt ( e.g. big, small,strong, long)
- Słownictwo służące do nazywania czynności wykonywanych przez zwierzęta ( e.g. climb, swim, eat)? Użycie can/can’t do opisywania czynności wykonywanych przez zwierzęta
- Nazwy miesięcy
- Dni tygodnia
- Pojęcie miesiąca i roku
- Kraje i narodowości
- Znaczenie przysłówków always, never i użycie ich w zdaniu
Stopień II
Gramatyka
- Mówienie o czasie ‘before’, ‘after’
- Czas Present Simple, -s, -es w 3 os. l.poj.p;
- Pytania z what, what time
- Czas Present Simple
- Pytania z what
- Użycie want + to be
- Czas Present Simple
- There is/There are
- has/have to + czasownik
- Przysłówki częstotliwości: always, usually, sometimes, never
- can, can’t
- Pytania z where, what
- Liczba mnoga rzeczowników
- Past Simple (is/was/were)
- what’s the weather like
- be, like (wearing)
Słownictwo
- Czynności dnia codziennego
- Zawody
- Słownictwo związane z wykonywaną pracą
- Rodzina i jej członkowie
- Czynności i obowiązki domowe
- Słownictwo związane z miastem i wsią
- Przysłówki częstotliwości
- Słownictwo związane ze zwierzętami (nazwy zwierząt, czynności, środowisko, cechy charakterystyczne)
- Słownictwo związane z pogodą Słownictwo związane z ubiorem
- Pory roku
- Dni tygodnia
- Słownictwo związane z pięcioma zmysłami oraz związanymi z nimi częściami ciała, czasowniki opisujące poszczególne zmysły
- Słownictwo związane z jedzeniem
- Pochodzenie żywności
- Słownictwo opisujące ilość i sposób występowania żywności (piece, loaf, jar itp.)
Zajęcia 2 x w tygodniu po 60 min.
Stopień III
Gramatyka
- Czas teraźniejszy – pytania i przeczenia
- Czas przeszły – czasowniki regularne i nieregularne
- Stopniowanie przymiotników
- Przysłówki częstotliwości
- like i don’t like
- Konstrukcja: I think they’re (exciting)
- Czasownik modalny ‘could’ wyrażający możliwość
- Gerund
- Stopień wyższy i najwyższy dłuższych przymiotników z użyciem more i the most
- Wyrażenia: too, enough
- Czas przeszły ciągły
- Zdania podrzędne z when i while
- Stopnie najwyższe: best, worst
- Pytania szczegółowe
- Czasowniki modalne ‘will’ i ‘won’t ‘do
- Wyrażenia przewidywania
- Konstrukcja made of + rzeczownik,
- Czasownik modalny ‘may’ i ‘might’ do
- Wyrażenia spekulacji
- Konstrukcja be used + bezokolicznik do wyrażenia celu zastosowania
Słownictwo
- Rodzina
- Wygląd zewnętrzny
- Wydarzenia rodzinne
- Wyrażenie: I don’t mind
- Rodzaje programów telewizyjnych
- Słownictwo związane z telewizją
- Przymiotniki
- Przysłówki częstotliwości
- Wyrażenie: couch potato
- Rękodzieło artystyczne na świecie
- Hobby
- Materiały i narzędzia
- Wyrażenie: hands on
- Zakupy
- Rodzaje sklepów
- Produkty
- Reklama
- Wyrażenia: out of order, after hours
- Słownicwto związane z podróżowaniem
- Warunki pogodowe
- Komunikacja
- Technologia
- Wyrażenia: keep in touch, check it out, thumbs up
- Zaimki
- Wynalazki
- Materiały
- Wyrażenie: bag of tricks
Zajęcia 2 x w tygodniu po 60 min.
Stopień III
Gramatyka
- Czas teraźniejszy: proste polecenia i pytania, odpowiedzi z yes/no, liczba pojedyncza i mnoga
- Czas teraźniejszy – czasowniki be, see oraz have, zaimek in, udzielanie odpowiedzi na pytania zawierające where i who
- Czas teraźniejszy: polecenia, rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej, zaimki dzierżawcze: my i your, przymiotniki: happy i sad
- Czas teraźniejszy ciągły: Present Continiuous w wyrażeniu I’m wearing, rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej
- Czas teraźniejszy prosty: Present Simple – pytania zawierające what, rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej
- Czas teraźniejszy prosty: Present Simple – pytania zawierające who, zaimki he, I, she
- Czas teraźniejszy ciągły: Present Continiuous, zaimki osobowe: I, he, she, you, przyimki: down, in, on, out, up
- Czas teraźniejszy: Present Continuous i Present Simple w pytaniach i twierdzeniach, przymiotniki: big
- Czas teraźniejszy: Present Continuous i Present Simple, zaimki osobowe, przyimki, liczba pojedyncza i mnoga rzeczownika, pytania z what, where i who
Słownictwo
- Kolory, liczby 1-3, przedmioty w klasie, kształt: koło, słownictwo związane z Halloween
- Rodzina, pokoje w domu, liczby 1-4, kształt: kwadrat
- Częsci ciała, czynności, uczucia, liczby 1-5, kolory, kształt: trójkąt, słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia
- Ubrania, słowa związane z pogodą, kolory, kształt: prostokąt, liczby 1-5
- Zabawki, kolory, liczby: 1-7, wyrażenia grzecznościowe, np. you’re welcome
- Nazwy zawodów oraz środków transportu, czasowniki: help, need, use, liczby: 1-9
- Słownictwo związane z placem zabaw, czasowniki, np. run, slide, swing, liczby 1-10
- Słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi
- Zwierzęta
- Czynności, np. eating, climbing
- Przymiotniki opisujące: big, little,
- Dźwięki: meow, woof woof
- Powtórzenie dotychczas poznanego słownictwa
Zajęcia 2 x w tygodniu po 45 min.
Stopień II
Gramatyka
- This is/ It is. What’s this?
- What colour is it?
- I’ve got…/ How many… have you got?
- This is
- He has got…/ Has he got…?
- He/ She/ It is…
- He’s/ She’s wearing…/ What is he wears?
- What are your favourite clothes?
- Powtórzenie: I’ve got…
- What’s this?
- Let’s…
- I can…
- Where is he/she?
- He/ She is in…
- Czas Present Continuous/ Zdania twierdzące i pytające
- Powtórzenie: What’s this?/ This is../ It’s…/
- Do you like…?
- Powtórzenie: I’ve got…/ He has got..
- Pytania: What have you got?
- Przyimki: on, in, under
- Where is…?
- Czas Present Simple: I want/ He wants
- Powtórzenie: I’ve got…
- Czas Present Continuous/ Zdania twierdzące, pytające i przeczące
- Krótkie odpowiedzi
- This/ That/ These/ Those
- Powtórzenie materiału
Słownictwo
- Słownictwo związane ze szkołą
- Podstawowe kolory
- Liczby 1-10
- Liczby – powtórka
- Członkowie rodziny
- Alfabet – wprowadzenie
- Części ciała
- Kolory: pomarańczowy, fioletowy, żółty, brązowy
- Przymiotniki służące do opisywania wyglądu
- Ubrania
- Kolory: różowy, biały, czarny
- Figury geometryczne
- Pomieszczenia w domu
- Zwierzęta domowe
- Powtórzenie: przymiotniki służące do opisywania wyglądu, ubrania, pomieszczenia w domu
- Dni tygodnia
- Jedzenie
- Przyjęcie urodzinowe
- Zabawki
- Liczby 11-20
- Powtórzenie: Kolory
- Czas wolny
- Sporty
- Hobby