Polski dla obcokrajowców - Best Centrum

Polski dla obcokrajowców

Zajęcia 1 x w tygodniu po 90 minut

Stopień I (A1) - grupa PL1

Gramatyka

  • Alfabet
  • Czasowniki „być”, „mieć”, „mieszkać”.
  • Zaimki osobowe.
  • Koniugacja czasowników.
  • Mianownik rzeczowników i przymiotników.
  • Rodzaj rzeczownika.
  • Zaimki dzierżawcze.
  • Liczebniki do 1000.
  • Wyrażenia: interesować się + narzędnik.
  • Narzędnik liczby pojedynczej.
  • Biernik liczby pojedynczej rzeczowników i przymiotników.
  • Wyrażenia: lubić + biernik, lubić + bezokolicznik.
  • Przymiotniki odrzeczownikowe.
  • Czasowniki „jeść”, „pić”, „woleć”.
  • Mianownik i biernik liczby mnogiej rzeczowników niemęskoosobowych
  • Negacja: dopełniacz liczby pojedynczej
  • Liczebniki porządkowe
  • Czas przeszły.

Słownictwo

  • Podstawowe zwroty
  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się.
  • Nawiązywanie kontaktu.
  • Pytanie i wyrażanie samopoczucia.
  • Nazwy przedmiotów codziennego użytku.
  • Kolory.
  • Liczebniki do 1000.
  • Prezentacja siebie i innych. Opis osoby.
  • Narodowości, zawody.
  • Czasowniki opisujące hobby.
  • Zainteresowania, sport.
  • Wyrażanie posiadania.
  • Zakupy. Posiłki. Jedzenie.
  • Nazwy sklepów i punktów usługowych.
  • Wyrażanie preferencji .
  • Rodzina i stosunki osobiste.
  • Rutyna dnia codziennego: pory dnia, godziny, nazwy dni tygodnia.
  • Przysłówki określające częstotliwość.

Zajęcia 1 x w tygodniu po 90 minut

Stopień I+ (A1+/A2) - grupa PL1+

Gramatyka

  • Czasowniki: iść/ chodzić, jechać/ jeździć.
  • Miejscownik przymiotników i rzeczowników, wyrażenia przyimkowe z do,

    u, na nad, w

  • Dopełniacz liczby mnogiej rzeczowników i przymiotników
  • Zaimki osobowe w dopełniaczu
  • Podoba mi się – celownik zaimków osobowych; dopełniacz liczby mnogiej

    w określaniu ilości; powtórzenie biernika nosić, mieć na sobie

  • Czas przeszły; odmiana w czasie przeszłym czasowników iść, móc, jeść
  • Czas przyszły złożony
  • Aspekt w czasie przeszłym
  • Aspekt w czasie przyszłym
  • Stopniowanie przymiotników
  • Stopniowanie przysłówków
  • Tryb przypuszczający

Słownictwo

  • Środki komunikacji.
  • Nazwy obiektów w mieście, nazwy zabytków
  • Pytanie i wskazywanie drogi.
  • Nazwy miar i ilości
  • Nazwy ubrań, kolorów
  • Idiomy związane z kolorami
  • Nazwy miesięcy, pory roku
  • Nazwy zjawisk atmosferycznych
  • Plany na przyszłość
  • Położenie geopolityczne Polski; nazwy kierunków świata
  • Urlop. Podróże. Atrakcje turystyczne Polski.
  • Urządzanie i wyposażanie mieszkania
  • Wynajmowanie mieszkania
  • Wygląd zewnętrzny. Nazwy części ciała
  • Idiomy związane z częściami ciała
  • Zdrowie. Nazwy objawów choroby
  • Wymiana informacji. Prośby. Reklamacje.

Zajęcia 1 x w tygodniu po 90 minut

Stopień III (A2+/B1) - grupa PL3

Gramatyka

  • Mianownik rzeczowników i przymiotników w liczbie pojedynczej. Rodzaj rzeczownika
  • Mianownik rzeczowników i przymiotników w liczbie mnogiej. Rodzaj

    niemęskoosobowy i męskoosobowy.

  • Szyk w zdaniu.
  • Dopełniacz rzeczowników i przymiotników w liczbie pojedynczej i
  • Liczebniki.
  • Przyimki.
  • Celownik rzeczowników i przymiotników w liczbie pojedynczej i mnogiej.

    Zaimki osobowe w celowniku.

  • Biernik rzeczowników i przymiotników w liczbie pojedynczej i mnogiej.

    Zaimki osobowe w bierniku.

  • Narzędnik i miejscownik rzeczowników i przymiotników w liczbie

    pojedynczej i mnogiej.

  • Czasowniki ruchu.
  • Wołacz rzeczowników i przymiotników w liczbie pojedynczej i mnogiej.

Słownictwo

  • Nazywanie przedmiotów i obiektów codziennego użytku.
  • Nazwy zawodów (formy męskie i żeńskie).
  • Miasto, ulica, zabytki, obiekty w mieście. Środki transportu.
  • Pytanie o drogę, wskazywanie drogi.
  • Podróże. Narodowości.
  • Nazywanie znanych Polaków i znanych Polek.
  • Cechy charakteru. Opis osoby.
  • Zainteresowania. Marzenia.
  • Nazwy potraw i produktów spożywczych
  • Określanie preferencji w sprawie wyboru diety. Kuchnia regionalna.

    Zasady zachowania się przy stole.

  • Atrakcje Polski. Polska przyroda.
  • Określanie położenia.
  • Opowiadanie o powodach uczenia się języka polskiego.
  • Czas wolny, spędzanie czasu wolnego.
  • Święta w Polsce. Obchodzenie świąt, tradycje świąteczne
  • Wypisywanie kartek z życzeniami. Wypisywanie pocztówek.
  • Składanie życzeń. Wręczanie prezentów. Mówienie komplementów.
  • Opowiadanie o zainteresowania i pracy. Pisanie e-maila. Plany
  • Rozmowa kwalifikacyjna.
  • Zwroty do adresata. Korespondencja.